نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3650
-
الف
+

فلم های ایرانی در گرجستان به نمایش درمی آید

جشنواره فلم های ایرانی در گرجستان آغاز شد.

جشنواره فلم های ایرانی در گرجستان پس از چاشت سه شنبه در سالن دانشگاه تفلیس آغاز شد .

به گزارش آی فیلم 2، جشنواره فلم های ایرانی در گرجستان روز گذشته سه شنبه 27 قوس در سالن دانشگاه دولتی تفلیس طی یک مراسم افتتاحیه آغاز شد.

در اولین روز این جشنواره فلم «آذر،شهدخت، پرویز و دیگران» با دوبله «گرجی» و زیرنویس انگلیسی به نمایش در آمد که با استقبال بیننده گان روبرو شد . 

در این مراسم «سید جواد قوامی شهیدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران ، «حمید مصطفوی» رایزن فرهنگی ایران در گرجستان ، «گیورگی شاروا شیدزه» رئیس دانشگاه دولتی تفلیس و جمعی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه ،مسئولان و نمایندگان محافل فرهنگی و هنری گرجستان و علاقمندان سینمای ایران و ایرانیان مقیم این کشور حضور داشتند .

در ادامه این جشنواره، فلم «آپاندیس» با زیر نویس زبان گرجی به نمایش در خواهد آمد و پس از آن ، جلسه معرفی سینمای ایران و نقد و بررسی این فلم برگزار خواهد شد . 

رایزن فرهنگی ایران در تفلیس سپس با اشاره به جزئیات برنامه این جشنواره افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در نظر داریم این جشنواره را امسال علاوه ‌بر تفلیس در شهرهای کوتایسی و باتومی نیز برگزار کنیم .

وی در ادامه به اشاره حضور فلم های ایرانی در جشنواره های بین المللی تفلیس و باتومی و حضور 5 فلم شاخص گرجستان در 36 جشنواره جهانی فلم فجر خاطر نشان کرد و اظهار داشت: این اتفاق نشانگر علاقه روز افزون مردم ایران و گرجستان در آموختن از یکدیگر و تبادل ایده‌های مشترک است.

«مصطفوی» خاطر نشان کرد : ایران و گرجستان دارای تاریخ و فرهنگ غنی است و با خلاقیتی بی‌نظیر و نوآوری مداوم به خصوص در صنعت فلم سازی در میان تهیه‌کنندگان، کارگردانان و بازیگران فعالیت می‌کنند .

«شاروا شیدزه» رئیس دانشگاه دولتی تفلیس در رابطه با همکاری های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با دانشگاه دولتی تفلیس در بخش های فرهنگی و هنری ابراز قدردانی کرد .

ایرنا نوشت : جشنواره فلم های ایرانی در گرجستان به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت .

م ح/ب م

نظر شما
ارسال نظر